12 september 2009

Korttidare

090909 firade vi på kontoret Martins 21årsdag med svenskt fika. Han och Daniel är nya Step Out-are hos oss. Trevliga killar. De berättade lite om sina liv och vi lärde känna varandra.

Frågan kom upp: Vad gjorde vi andra när vi var 21? Oj, vad mycket spännande som hänt sedan ”den gröna” ungdomen! När jag var 21 och 22 var jag med OM på sommarkampanjer i Frankrike och Belgien. Inte vet jag vad jag då kunde uträtta, men hur som helst satte dessa korttidsinsatser stora spår i mig. En tes som jag försöker följa är: Börja bra - Gör det bra - Sluta bra. Det låter bättre på engelska: Start Well - Run Well - End Well.

2 utmaningar:
a) Ungdomar - missa inte en tid som korttid-are/Step Out-are. Och …. skulle ni göra det, så kan ni satsa på Step Out Professional.
b) Vi äldre - vi får inte (i allt vårt viktiga jobb) missa att göra plats för ungdomen. Om vi gör det, avslutar vi verkligen inte vårt lopp väl. Ingvar