11 oktober 2009

Ett mail som jag väntat på i 19 år

Idag fick jag ett mail som jag väntat på i 19 år. Jag, plus flera andra, har sedan 1990 jobbat och även nu jobbar i och med Laos, men utifrån Thailand. Men först nu har en familj, utsända av EFK, bosatt sig i Laos. De skrev sitt första mail därifrån igår kväll. Bönesvar!
Även om bönesvar ibland dröjer är ett liv för mig utan bön omöjligt. Jag kan inte leva utan att ”andas” i bön genom: Tacksägelse, lovprisning, tillbedjan, klagan, begäran och förbön. Också: Samtal med Gud, som Rosalind Rinker skrev i sin bok: ”Bön, Samtal med Gud”. Och tänk va många gånger Gud har svarat på bön och ….. vi ser dem inte.

Jesus har utan tvekan helt rätt när han säger: ”… att de alltid borde be utan att tröttna”. Luke18:1 Jag har hittills inte mött en enda människa, som inte önskat förbön, när jag frågat om jag för be för dem. Tack för era förböner för oss: De behövs - var enda en av dem. Ingvar