09 oktober 2009

Summera 18 dagar i Indien....kan jag det?

Att nu summera 18 dagar i Indien och mötet med massor med människor i hem, kyrkor, konferenser, projekt och i samhället det är fantastiskt roligt, men nästan omöjligt. Gud och människor har varit helt underbara. Mycket finns att notera på: Plus – Minus – Möjligheter – Hot. De största är utan tvekan: Plus och Möjligheter. Att nu summera:

1. Vad jag själv gjort …. det kan jag.
2. Vad andra jag mött gjort och gör ….. det är svårare, men jag har sett mycket. Våra medarbetare är duktiga.
3. Vilken förändring som arbetet medför i samhället och i Guds rike som helhet …. det är däremot svårare att specificera. Men IMPACT och Transformering av samhällen, p.g.a. EFKs arbete, finns och jag gläds, men det får någon annan forska i, som är mer neutral.

Att Anna och jag kunde vara tillsammans under 9 dagar och undervisa i 2 konferenser i Kolkata det var toppen. Det finns inget bättre på denna jord än att: ”…... anförtro åt pålitliga människor, som i sin tur skall bli utrustade att undervisa andra” 2Tim2:2. Ingvar