15 december 2009

Det nya, det lilla och det hjälplösa, som vill växa.

När jag ser tillbaka på de 7 sista dagarna blir jag – jätteglad - för alla helt underbara människor jag mött och samarbetet med. Jag skulle kunna skriva en hel bok om vad dessa människor betytt och betyder för mig.

Detta är utdrag ur vårt julbrev 2009:

”Ty ett barn blir oss fött ……” (Jes 9:6a)
”Han växte till och fylldes av kraft och vishet och Guds
välbehag vilade över honom.
(Luk 2:40)
Julen….… och livet är spännande. Att ta emot och välkomna det nya, det lilla, det som kan vara hjälplöst ….. är inte alltid det lättaste. Men JESUS visade oss vägen för det gudomliga, mitt i vardagen. 2010 kommer utan tvekan att innehålla mycket nytt, litet och hjälplöst, som vill växa. Vi har ett spännande år framför oss.
Vi gläds när vi ser tillbaka på 2009 som först den 24e januari blev mycket dramatiskt med Ingvars olycka. När vi ser tillbaka så ser vi fullt av stora behov men att när vi har samarbetat med Gud och med människor så finns det mitt framför oss många öppna dörrar till tillväxt och en enorm kraft, vishet och Guds välbehag; för en Guds högre väg. Både när vi är hjälplösa och när vi kan hjälpa andra människor.

Frågan man får när allt snurrar på för högtryck: Hinner jag med det nya, det lilla, det hjälplösa som vill växa? Ingvar
PS. Har du inte fått vårt julbrev 2009.... ge oss en vink!