15 januari 2010

Förvaltarskap

Nu avslutar vi böckerna för 2009. Att se till att: Gåvor – Bokförning – Projekten allt är i harmoni. Vi har ett förvaltarskap mot människor och mot Gud, som ibland känns tungt, men ….. för det mesta inspirerande.

Nu planera vi för Budget 2010. Projekten har många och stora önskemål, och nu gäller det att arbeta ut: Hur långt kan vi gå 2010?
Det är roligt när man vet och ser allt det positiva som händer. Samtidigt har vi tuffa tag och svårigheter på en del platser som kräver mycket hårt arbete. Ibland en kamp mot korruption och falskhet. Vi behöver mycket av Guds visdom.
Äkta - rakt igenom ….. är min bön inför 2010. Accountability är ett bra engelska ord.
Nej, nu måste jag ge mig iväg till en samling för att samtala om 2010 års arbete. Och…. så måste jag idag avsluta mina räkenskaper efter Laos resan. Ingvar