10 januari 2010

Dag 7

Idag är det sista dagen i Laos, för denna gång. I morgon åker jag hem till Anna. Skönt ... även om resan varit givande, inte minst denna dag – söndag i Vientiane. Jag gillar både att vara ”där ute” i samhället, men också att vara ”där inne” i församlingen och säga som Paulus: ”Jag längtar efter att träffa er för att få dela med mig någon andlig gåva åt er, så att ni blir styrkta, jag menar: för att vi tillsammans skall få tröst ur vår gemensamma tro, er och min. (Rom 1:11-12)

Att besöka landets största församling är uppmuntrande. Tillbedjan, bön och predikan är frisk och uppmuntrande. Man bara önskar att samma frihet som är här + 2 andra församlingar i stan skall multipliceras ut över hela landet. I morgon får jag en ½ dag i Luang Prabang + en ½ dag i Chiang Mai. Bra att Rom 1:11-12 gäller också på måndagar. Både för att ge och ta emot. Ingvar