04 januari 2010

Dag 1

Jag är nu i Laos huvudstad Vientiane. Inför denna min först resa 2010 och även under denna min första dag på resan 4-11 jan ringer fråga inom mig: Hur skall jag utveckla och förbättra mina resor? Jag vill inte att de som jag besöker skall stå där på givakt och betjäna mig. Nej, det hela är samarbete, där vi alla är lika och alla bidrar som syskon. Alla är lika viktiga även om några känner sig utstötta, förtryckta och onådda. Jag får 3 områden med 3 punkter:

Fysiskt – Mentalt - Andligt.
Fysiskt: Resor kräver krafter och hälsa.
Mentalt: Resorna kräver mycket tänkande.
Andligt: Resor kräver plats för Guds vilja och Guds handlande.

Platser – Personer - Projekt
Till Platser där människor ber: Kom över och hjälp oss.
Till Personer som - får vara i centrum.
Till Projekt som lever och utvecklas.

Före – Under – Efter
Nyckelordet före resan är: Planering.
Nyckelordet under resan är: Närvaro.
Nyckelordet efter resan är: Uppföljning.

Nej nu är klockan nästan 23:30. God Natt! Ingvar