03 januari 2010

Besök och en god resa

Under Jul & Nyår har vi haft trevliga besök av min bror Rune med sin familj och Mariam med sin familj. Under mina första 18-19 år var Rune och jag som tvillingar. Vi hade mycket kul tillsammans. Att åter vara mer tillsammans – berikar livet. Rune & Birgitta gav oss boken: LIVET är GOTT (Libris) av John Ortberg. Undertitel är: ”Himmelsk inspiration för vanliga dagar”. Denna boktitel gillar jag.

Detta med att vara Guds älskade trasdockor är talande. Det finns många utstötta, förtryckta och onådda, som idag ropar på hjälp om ett bättre liv. Jag planerar nu en resa till Laos 4-11 Januari.

Att resa, bo och arbeta på flera platser med olika medarbetare är spännande, men också mycket krävande. Först kan man tro att Livet blir gott bara man kan resa, men mycket snart märker man att resa, att bo och arbeta på flera platser är tufft och man kan själv lätt känna sig otilläcklig och …. som en trasdocka. En bra reskost är en stor dos av ”Himmelsk Inspiration för vanliga (res)dagar”.

Följ med till Laos 4-11 januari. Bed för mig att jag kan förmedla Himmelsk inspiration till människor i sin vanliga vardag i Laos. Då blir det en God resa. Ingvar