26 mars 2010

Xtreme III Youth Camp


Det är så härligt att få vara med bland hängivna ungdomar. Detta var min tredje Xtreme ungdoms konferens. Majoriteten av ungdomarna kom från norra delen av Thailand. 3-400 från bergen. Men det var busslaster av ungdomar ända längst nerifrån syd. De reste buss i 2 dagar för att komma hit upp. I böne-teamens rum där jag höll till mesta tiden träffade vi på en annan grupp av ungdomar en kväll. De bars in av kompisar och värdar för de var så överväldigade av Guds närvaro att de bara grät och grät. Jag påmindes om när jag mötte Jesus som 13 åring och inte heller kunda sluta gråta, jag hade ingen aning om att alla hade lämnat samlingen och de vuxna väntade otåligt på att jag skulle sluta, så att de skulle kunna stänga lokalen.
Dessa kom från ett litet samhälle i Isan- nordöstra delen av Thailand. Var och en i gruppen på 13 ungdomar hade fastat i 14 dagar innan lägret. Deras pastor hade fastat och bett för ungdomarna i 40 dagar innan lägret. De var så hungriga efter mer av Gud. Och Gud mötte dem verkligen.
Jag tror att det var många, många fler som fick uppleva Gudsmöten, och de fick bra undervisning att ta med sig i livet. Ca. 3-4000(jag har inte sett slutsiffran än på deltagarna) ungdomar som tänds för Gud och som åker hem och tänder sina kompisar o familjer, vi tror att Gud kan förvandla detta land. Kram Anna