25 mars 2010

"Jag har hittat hem".

Jag blev glad den 23e mars när jag läste i Dagen att EFK går framåt:
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?ID=206610
Också: ”Eleny är medlem i EFK-församlingen New Life i Stockholm sedan 2008. "Jag kände att jag hade hittat hem", säger hon”.
Jag har just återvänt från flera stora städer i Asien, som Kolkata, Kohima, Patna, Delhi, Taipei och Bangkok. En tydlig trend är att många människor flyttar från landsbygden in i storstäderna för att plugga och jobba. Och alltför många känner sig tyvärr vilsna.

Jag gläds att vi mitt i de svenska städerna kan höra: ”Jag kände att jag hade hittat hem”.
Jag be att många fler också i Asiens storstäder skall säga: ”Jag kände att jag hade hittat hem”.
Anna är just nu på ett Universitet här i stan och medverkar i en ungdomskonf. med omkr 4.000 heltända ungdomar, som ser ut att ”hittat hem”. Ingvar