08 maj 2010

Grönskandet och att vänta på Själen.

Det berättas om en Japan som var ute på en resa. Jag kommer inte ihåg om det var med tåg eller med flyg. Efter att han har kommit fram, satte han sig på en bänk. Någon frågade honom: ”Varför sitter du här?” Han svarade: ”Jag väntar på min själ”.

Vi känner oss lite sådana just nu. Anden och kroppen är här, men själen behöver mer tid på sig att komma.

Vi njuter av att vara med om grönskandet i den svenska våren. Vackert. Det knoppas och grönskar så man nästan ser skillnaden från timma till timma. Samtidigt som vi nu ”landar” i ett hyrt hus här i Gullfjäll på Tjörn.

Men med hjälp av ett mobilt bredband så pulserar vi kvar i vårt jobb i Asien, även detta år. Vi behöver Guds hjälp att 100 % vara närvarande mitt i Sverige, samtidigt som vi arbetar vidare för Guds Rikes utbredning mitt i folkmassan i Asien. Livet är gott … och spännande. Ingvar