11 maj 2010

På väg framåt i Sverige. Nu vid Finnerödja.

Förutom några korta resor till Tjörn, Göteborg och till Ed är det nu dags för vår första arbetsresa, till EFKs Sverigekontor i Örebro och till EFKs Kongress på Torp. Anna kör och jag passar på att prata med dig.
Vädret är vackert. Våren underbar och vägen kantas av massor med vitsippor och alla möjliga nya hastighetsskyltar. Målen med Sverigetiden är flera. En del för vårt eget och familjens välbefinnande, andra för att åter pulsera med i det svenska församlingslivet och det svenska samhället. Det känns spännande. Jag trivs med att möta folk. Jag har verkligen ingen fobi att möta andra.
Det som åter slår mig är att svensken i och utanför kyrkan är mycket trevlig och vänlig. Det skall bli roligt att möta många gamla bekanta, men också många nya.


Nu skall jag kolla och se om jag kan blogga i 100 Km hastighet på väg förbi Finnerödja. Hon kör bra min älskade Anna, så det går lätt att skriva. Hoppas vi kan göra de flesta resorna i Sverige tillsammans. Men, ..... bli inte ledsen om du inte alltid kan möta oss båda samtidigt. En sak är säkert: Vi vill båda bli en välsignelse för vårt kära fosterland Sverige, detta hemma år.

God Bless Sweden. Ingvar