16 oktober 2010

Totalt tom därinne

Gårdagen var tuff. Jag har tidigare också mött hårt drabbade människor. Man lider med dem. Fysiskt hade jag inga problem. Alla var hjälpsamma, men mentalt kände jag mig totalt tom efter gårdagens arbete.

Vi åkte till flera drabbade områden som fått hjälp i vårt översvämningsprojekt här i mellan/syd Pakistan, vi nu har tillsammans med PPCP. Omk. 500 familjer har fått hjälp med hjälpförnödenheter. Så totalt är vi nu uppe i 700 familjer. Alla var mycket tacksamma.

Jag hade i natt en uppfriskande sömn och i förmiddags en uppfriskande bönestund med ett 20 tal personer. Vi läste om Daniel och hur han kunde stå ut i många tester. Också Paulus som efter en tuff test (Apg 28:15) såg dem, tackade Gud och fick nytt mod. Den sanningen fungerar inte bara då i Italien, utan också nu här i Pakistan.

Jag har nu bara en dag kvar här. Men arbetet fortsätter med samma familjer, som får mer hjälp men också nya familjer på nya platser. Ingvar