21 januari 2011

... misslyckades... Då började han om.

Många kom till den ekumeniska bönen igår kväll på Betel. Bönen var varm, innerlig och …. Gud talade. Bl.a. blev Jeremia 18:1-6 levande:
1. Gud talade till Jeremia
2. Stå upp & Gå ner till krukmakaren,
3. Där skall jag låta dig höra mina ord.

Då gick jag ner …. och kärlet misslyckades. Då började han om.

En ung man i går kväll ville ha förbön: Gud talade till honom ifjol: Gå till Tjörn …. och här har Gud detta år talat till honom om att: Gå till Indien och …. nu förbereder han sig för att gå på bibelskola i Indien. Då klappade mitt hjärta extra.

Orden: Gå och Gud skall tala är bra, men nu blev orden levande: ....misslyckades …. Då började han om. Detta gäller 100% för oss alla.

En asiatisk skolflicka har fastnat på min näthinna. Hon sa inget till mig, men hennes blick på Lärare talar igen och igen till mig: Ge inte upp med mig. Ingvar