17 januari 2011

Tacksam att jag slipper göra församlingsbesök i rullstol

Igår satt jag på bussen till Stenungsund. En passagerare satt i rullstol. Jag måste säga att jag greps av medlidande för honom men också stor tacksamhet att jag inte behöver göra församlingsbesöken i rullstol. Tack Gud för ditt helandeunder för snart 2 år sedan, att jag lever och att jag kan gå. Några ord som människor sa till mig när de besökte mig på sjukhuset Feb 2009:
Du kommer att Överleva.
Du kommer att bli Rehabiliterad.
Du kommer att gå igenom detta och bli Starkare.

Jag är tacksam. Det är nåd att leva.

Jag trivs med att besöka församlingar. Helt underbara människor man möter. Mission är aktuellt 2011 och …... jag gläds över det stora intresset som finns och ….. att folk inte somnar på missionsmöten 2011. Tror 2011 skall bli ett bra missions år. Ingvar