04 januari 2011

Nya Mål ..... och hur når vi dit?

Jag skriver just nu församlingsbrev. Trevligt. Årsmöten ligger framför och vi gläds över gott samarbete.
Erfarenheter: Året har varit fantastiskt, spännande, innehållsrikt och ….. vi har lärt oss mycket.
Omvärlden. Förvirringen kan vara stor när man ser sig omkring. Men, när vi står mitt i församlingen och mitt i samhället får vi levande HOPP och med Guds hjälp och kärlek kan vi betjäna underifrån.
Tillsammans ser vi då förändringar även där det är som svårast och som mörkast.

Nya Mål och hur når vi dit? Att sätta upp nya mål och finna vägar hur vi skall nå fram, är hälsosamt. Det är bara tråkigt att fastna i gamla hjulspår. För oss har vi nu ett ½ år i Sverige.
Jag (Ingvar) med 75 % EFKs arbete i Asien + 25 % EFK information i Sverige.
Jag (Anna) med sjukvård, delta i församlingsbesök och rådgivare till ”Tree of Life” i Thailand.

Med nya mål och aktiva steg framåt mot målet, är jag säker på att 2010 blir spännande och …. vi får ett mycket Gott 2011. Ingvar