05 maj 2011

På väg ...... mot Integral Mission

Jag sitter på tåget. Att va områdesmissionär innebär mycket resande. Först kan det locka, men med tiden kräver det mer och mer.
• Förberedelser före resan. Att kunna göra en bra insats dit man kommer, innebär att ha en bra planering.
• Under resan. Att möta människor och va 100% närvarande och 100% delta i det lokala arbetet, var man än kommer, det är en utmaning.
• Efter resan, med uppföljning, rapporter och …. hur skall detta nu bäst multipliceras?


I Örebro blir det nu först Integral Mission på Örebro Missionsskolan. Integral Mission (även känd som transformerande utveckling eller holistisk mission) är en förståelse av kristen mission som omfattar både förkunnelsen och demonstration av evangeliet. Underrubriken dessa 2 dagar är: Vill du vara Jesu närvaro på din arbetsplats?


I min ungdom hörde jag Bertil Paulsson säga från talarstolen: ”Jag har bibeln i ena handen och dagstidningen i den andra”. Och han frambar verkligen ord från himmelen för vanliga människor, mitt i samhället.
Ja, nu har jag ett tågbyte och sitter på Laxå järnvägsstation. Livet är intressant, om man försöker köpa de billigaste biljetterna. Men om 20 minuter åker jag vidare till 5 dagar i Örebro, Västerås och Skövde. Ingvar