29 april 2011

Jag råder dig.... köp ögonsalva.

Idag har det varit mycket nyheter om Patrik S. som gett ut boken: Det du inte såg. Där berättar han om att han i sin ungdom var utsatt, av sin tränare, för sexuella övergrepp.
I Asien finns ”smutsiga” sjukdomar som Lepra, TBC och HIV/AIDS. Men det finns också över hela världen ”smutsiga” handlingar. Den onde vill säga: ”Bäst du blundar. Det du inte ser finns inte”.
Jag tycker mig se att många i Sverige, ja över hela världen, nu börjar inse att svaret inte är att blunda och tiga. Att släcka ner och stänga till "där inne" är en fångenskap. Det finns öppna dörrar ut i frihet. Jag tror det är många idag som köper Jesu ögonsalva. Se Upp 3:18.

Jesus råder oss …. köpa ögon salva så ni får öppna ögon. 4 bra korta böner är:
JESUS, Hjälp mig
JESUS, Led mig
JESUS, Lär mig
Jesus, Förnya mig.

Med Jesu hjälp, ledning, lärande och förnyelse kan vi se både det smutsiga och det rena. Och renheten segrar alltid. Ingvar