20 oktober 2011

Hjälpa varandra att ta bra beslut.

Anna ringde och sände ner ”down the river side” ett bibelord som styrkt henne från Habackuk 3:17-18 ”….ingen boskap finns i stallen. Men jag vill jubla i Herren och glädja mig i min frälsnings Gud.”

Många, alltför många, vi lever och arbetar med här i Asien saknar många basbehov. De saknar mycket mer än en hund, som vi gör just nu. Och vi kan göra mycket för att hjälpa varandra…. men ibland när man inte förstår allt om liv eller död, får man välja mellan:
a) Jag vill jubla i Herren
eller
b) Jag vill klaga och anklaga.

Anna sände också ett kort ”down the river side” från ungdomskonf. som nu pågår i 3 dagar med mer än 1.000 ”tända” ungdomar.

”Gud låt deras liv smitta av sig andligt ”down the river side”, ut över hela Thailand. Starkare och som skapar jubel, i motsats till den fysiska översvämningen som nu drabbar Bangkok. Ingvar