19 november 2011

Bless ....... min stad/samhälle/bygd



I går kväll möttes mer än 2 000 mitt i stan, vid Thapae Gate i Chiang Mai, ….. för att välsigna staden. Många hundra kom också förbi, stannade en stund och gick vidare. Det var fantastiskt med mycket härlig sång, bön och ….. gemenskap.


Mest jobbar vi ”hemma vid” i mindre sammanhang och då är det härligt att då och då att ha en stor Celebration för alla ….. mitt i stan och mitt bland folket. På vissa platser i våra missionsländer kan vi ha större Väckelsekampanjer och Helande möten, men på andra är det bättre att satsa på det lilla och ..... då & då ha större Celebrations eller Festivaler.

Anna och jag åkte hem i går kväll 22:30 från årets Bless Chiang Mai möte, mycket uppmuntrade. Men eftersom både stora eller små samlingar är lika viktiga och har samma värde är min bön:

Gud, låt mig också återvända från små samlingar lika salig, som från de stora. Ingvar