02 november 2011

Katastrofarbete.... vad hände sedan?

Evaluering av tidigare arbete är ju riktigt trevligt. Alla är så enormt tacksamma. Anders H. och jag har haft 3 givande dagar med EFICOR, som vi sedan 2005 har haft 2 större katastrof projekt med.

Efter Tsunamin 26 dec 2004 var vi engagerade i relief och rehabilitering i Indien och i Thailand. Igår besökte Anders och jag MGR Thitu byn. Vilken förändring sedan jag besökte MGR Thitu byn januari 2005 och september 2005. Va bra vi ställde upp! 2 EFICOR ledare sa: Detta arbete var mycket väl värt allt besvär. Och jag instämmer till 100%.






Visste du att ordet Tsunami kommer av det japanska ordet 津波, tsunami ="hamnvåg".


Alla vi möter har en unik berättrelse och ..... jag är glad vi kan vara en del i den.



Enligt indiska tidningar föddes världens 7 miljarde människan den 31e oktober. Och enligt indiska tidningar var den människan en ”UP vala”. Nargis föddes utanför Lucknow.

Sitter just nu på ett Internet Café. Får skriva mer senare. Ingvar