24 januari 2012

Nyårsdag & 3 års födelsedag

Vill önska dig: Gott nytt år. Det Kinesiska Nyåret 4710 började igår. Många kineser önskar få barn detta år, det 12e året = drakens år. Man tror att de som föds under drakens år har en naturlig karisma och begåvning med makt och tur.

Visst behöver vi en kraft och en Hjälpare, som är starkare än oss själva. Också starkare än en drake. Också mer än vart 12 år.

Mitt vittnesbörd är att idag för 3 år sedan, efter en MC olycka här i Chiang Mai, var så nära döden man kan komma. Jag var medvetslös och totalt hjälplös. I kväll, för 3 år sedan låg jag på Intensiven här på Ram Sjukhuset och …….. många många från olika länder bad för mig. En hjärnkirurg (läkaren på bilden) öppnade på mitt skallben och ….. hittade en benbit som förorsakade en blödning.



Men tack vara Gud och människor, lever jag idag. Min åsikt är att: Livet är fantastiskt. Och jag är enormt tacksam för allas förböner, hjälp och Guds kraft, dessa 3 år.

När man i sin hjälplöshet har fått hjälp vill man hjälpa andra. Jag vill använda mitt liv för att jobba i kyrka och mission. Ingvar