01 februari 2012

...... Guds egen närvaro.

Nu har vi haft en intensiv tid med många besök. Gudrun B. och Matilda H. har varit här. I går avslutade Owe A. sin Regionledar tjänst och i dag tog Josefin F. och Helen R. över den uppgiften. Idag kom vår dotter Mariam med familj från Kambodja och idag fyller vår dotter Ruth 34 år i Sverige. GRATTIS Ruthan.

Mitt i allt detta, och mycket mer som händer just nu, har jag funderat på 3 arbetsområden. Jag tuggar gärna på bibelord eller på sanningar ….… längst vägen.


Vad behövs?
1. Jag gör ett bra jobb!
2. Jag tränar upp andra att de gör ett bra jobb?
3. Jag stärker familjer, församlingar, organisationer och samhällen så de själva får en inre kraft och förmåga att lösa gemensamma problem och får en röst till förändring?

Utan tvekan behövs alla dessa 3, i rätt portioner. Men de räcker ju inte. Det behövs en karisma, auktoritet, influens, tilltal, attityd, karaktär, kärlek, tro, hopp, Den Helige Ande och ……. Guds egen närvaro.

Den sista tiden har jag gillat att ge hälsningsfrasen: Be Blessed from heaven …..

Jag kanske gillar att ge den till andra, därför att jag behöver påminna mig själv om att jag behöver en himmelsk dusch mitt i min vardag. Ingvar