11 februari 2012

Heliga platser......påfyllnadsplatser

När livet kräver mycket behöver vi alla platser av påfyllnad. När livet är fyllt av ensamhet behöver vi också platser av påfyllnad.

Visst finns det påfyllnad mitt i vardagen, men ……… även Jesus behövde Heliga platser. Anna och jag är denna helg på en, för oss, Helig plats i Pai, som hjälpt oss att fylla på. Denna helg kommer också flera EFK-are och firar Annas 60 årsdag med oss.

Jag kollar nästan alltid söndagens text. I morgon är det Det Levande Ordet. Jesaja 55: 8-11. Mina planer är inte era planer och era vägar inte mina vägar, säger Herren. Liksom himlen är högt över jorden, så är mina vägar högt över era vägar, mina planer högt över era planer. Liksom regn och snö faller från himlen och inte vänder tillbaka dit utan vattnar jorden, får den att grönska och bära frukt, och ger säd att så och bröd att äta, så är det med ordet som kommer från min mun: det vänder inte fruktlöst tillbaka utan gör det jag vill och utför mitt uppdrag.

Detta behöver jag, mitt i mina missionärsuppgifter, både med utlopp och inlopp - i rätt balans. Ingvar