15 februari 2012

Människor lyfts upp.

En trevlig del i mitt arbete är att få många uppmuntrande rapporter, både från projekt och individer: Läs denna:
------------------
Jag är Javar (33 år) från Ulaanbaatar, Mongoliet. Som tonåring och i 20 årsåldern såg jag ner på mig själv. Andra retade mig för mitt utseende och att jag var kortväxt. Jag blev djupt sårad, hatade mig själv och önskade att jag aldrig fötts. Jag ville begå självmord. Det fanns inget att leva för. För att trösta mig själv började jag dricka och röka. Detta gjorde mig väldigt arg och pessimistisk. Allt jag gjorde misslyckades.
För 6 år sedan skulle min släkting till landsbygden för att besöka olika kyrkor och de behövde en förare. Jag följde med och de delade evangeliet med mig. Under resan bestämde jag mig för att ta emot Jesus som min Herren. Detta revolutionerade mitt liv. Jag började ta emot Guds kärlek och insåg att mitt liv är mycket värdefullt. Senare hörde jag att många troende hade bett för mig under många år.
Gud har gett mig ett nytt liv och ett nytt sinne. Nu ser jag en framtid, som Guds älskad son. Herren gav mig en underbar fru och 2 barn. Nu är jag ledare för tonårsgruppen i kyrkan och arbetar med Mission. Jag får tårar när jag tänker på vad som hänt mig och jag tacka Herren Jesus för Hans nåd emot mig.
Bästa hälsningar, Javar

---------------------------
Tänk om vi kunde förmedla till er alla helt underbara berättelser, som vi får, som denna! Ingvar