29 februari 2012

KG 94 och Greta 82

Jag läser då och då Facebook och har många trevliga vänner där. Men jag skriver inte så ofta själv. Jag hänvisar hellre till denna blogg. Goda vänner är bra att ha. Också bra att va en god vän till andra. Hela livet är ett givande och ett tagande.

Två av våra äldsta och mycket goda vänner, som inte skriver på FB, men som ber för oss ständigt är KG (94) & Greta (82). Häromdagen såg jag på FB Anna Werner tillsammans med sina svärföräldrar. Oj va otroligt glad jag blev. KG & Greta gjorde mycket större insats, några år i Bangladesh, än de förstår. De blev andliga föräldrar för Anna och mig + för många många fler än de förstår och .... vi kan räkna.

Och idag har vi en extra dag, för att komma ikapp i vår tideräkning. Men kanske också för att komma ikapp med jobbet. Trevligt med extradagar. Man får se denna dag som en volontärsdag …. på jobbet. Och har man världens bästa jobb ……. är det inget offer. Tror du mig inte, fråga KG. Han brukade alltid säga, med stor inlevelse, till oss unga missionärer i Bangladesh: Mission är inget offer, det är en förmån.
Tack KG och Greta att ni fortfarande ber för oss. Er missionsuppgift är inte slut. Ingvar