14 mars 2012

Älska mig för den jag är (Del 2)

Ja Steg 1. Älska mig för den jag är, är alltid och förblir Steg 1 trots alla problem och all brustenhet. Jag bad med en man i söndags och han själv bad: ”Tack Gud att du inte tvingar mig”.

Efter Steg 1 finns också steg 2: "Se jag gör allting nytt". Detta är alltid utifrån en egen inre fri vilja och öppenhet för Guds kraft. Det är Guds kärlek som förvandlar oss, inte vår strävan.

I söndags mötte vi i Hang Dong, en stadsdel till Chiang Mai flera underbara människor. Burmeser, Thai, andra nationaliteter och inte minst en Borås-are som flyttade till Australien som 11 åring och som nu är missionär med sin fru från Finland/Australien. I går hade vi Julian och Vim här, 2 Malaysier från Penang, som hjälpte oss och våra barn när de var på Dalat School. I kväll talade jag till 16 asiatiska missionärer. Intressant och uppmuntrande.
Idag kom årets första regn, som tvättade bort mycket rök från allt eldande i bergen.

Det är spännande att se hur Gud berör och reser upp folk från alla folk och stammar för att använda både Steg 1 och Steg 2.

Va skönt det är att i kväll, efter ett härligt regn också få andas ny frisk luft. Ingvar.