11 mars 2012

Älska mig för den jag är


Jag lyssnade på en sång som skrevs för barn med ''speciella behov''. Texten gick så här på engelska:

-''Please don't try to fix me

Love me for who I am''.

-Försök inte ''fixa mig''(eller göra om mig),

älska mig för den jag är.

När jag lyssnade på den tänkte jag: Ja men det är ju allas våra behov: Att bli älskad för den man är och inte bli utsatt för att någon annan försöker fixa mig till något man inte är, bara för att tillfredställa andra.

Men visst är det lätt hänt i relationer, i äktenskap, i församlingar etc.

Gud älskar mig innan jag ens sa JA till honom. Med allt vad svagheter, ofullkomlighet och tillkortakommanden det innebar. Och Gud älskar mig hela vägen, genom misslyckanden och brustenhet. DÄR har vi något att lära, mitt i en värld som bara letar efter det perfekta.


Kram Anna