31 mars 2012

... och de går vidare.

Måste hälsa från systerkyrkan CHC i Taiwan. Idag talade jag på deras årsmöte här i Mission Centre i Li Tou Shan. Också framförde jag en hälsning från EFK. Speciellt från Eva Larsson, vår senaste heltids missionär här, som bad mig via E-mail hälsa. Och det gjorde jag mer än gärna.

Jag gillar att återbesöka platser där jag själv arbetet, men också där andra arbetet. Då märker jag tydligt att det som gjorts har varit ett andligt verk. Det är Guds Rike vi bygger. Då passar alla gamla in som känner de 22 EFK missionärerna som jobbat här, men också passar alla nya in.

Vi har också haft ett antal Step Outare här, som också satt Guds Rikes spår. Ellen och Blanche var de sista. Men Carpenters Coffee Bar vänta på fler.

Jag gläds att se CHC-arnas iver att studera Guds Ord, gå vidare och ha-ordning-och-reda-på-torpet. Kineser är verkligen ett ordningens folk. Gud välsigne dem.
Ha en fin Palmsöndag. Ingvar