28 mars 2012

På väg ..... till Taiwan.

Idag kom Anna hem från bra dagar i Chunburi (utanför Bangkok) och jag är nu på väg till Taiwan.


Jag har inte varit till Taiwan på 2 år, så det känns som … det är verkligen dags. Skall bli värdefullt att delta i arbetet där igen 4 hela dagar, bl.a. med en pastorsdag, CHC årsmöte, missionsråds möte och flera församlingsbesök.

1953, när jag var bara 3 år, kom de första EFK-arna till den vackra ö = ”IIha Formosa”, som nu kallas Taiwan = Terrasfält. De 2 första som kom från dåvarande HF var Nanny Fredriksson och Gullvi Carlsson. Tror inte Nanny var någon släkting till mig. 20 andra svenska missionärer har också arbetet här med CHC. Så jag åker:
Med en stor respekt för allt mina föregångare har gjort.


Med en innerlig bön att detta besök skall tända och uppmuntra många.


Med en målsättning att Bygg upp församlingen och förvandla samhället … både här och i mission.
Tack för 4 dagars förbön för mig och Taiwan. Ingvar