22 mars 2012

Vänskap och arbetet.

Under de sista dagarna har vi haft flera trevliga besök då vi har samtalat om missionsarbetet i Asien. Med Berndt hade vi givande samtal om Indien och med Boloroo om Mongoliet. Man blir glad att så mycket händer och att det finns många dörrar som står vidöppna.
När man möts för att samtala om olika projekt så blir man inspirerad. Det finns många helt underbara Visioner och Drömmar som lyfter. Och det är möjligt att genomföra dem i verkligenhet med Guds och varandras hjälp. Vi drömmer inte och sedan flyr in i en fantasivärld. Nej de kan förverkligas mitt i samhället, mitt i vardagen.

I kväll frågade jag mig: Ger vänskap mer jobb eller mindre jobb? Ibland kan vänskap ta tid och krafter, men jag summerar de sista 3 dagarna med:

Vänskap berikar och jobbet blir mycket roligare när vi, från olika nationer och bakgrund, kan hjälpa varandra. Och inte minst: Då kan vi lättare ge Gud äran. Ingvar