24 mars 2012

På väg igen



Det känns som vi inte har varit på resande fot på länge. Denna paus har varit längre än vanligt. Jag lämnar CM på söndag morgon till Chonburi inte långt från Bangkok för en församlings läger. Vi är 4 personer som teamar upp för detta läger. Pranee vår före detta-Tree of Life medlem har bjudit in oss till sin hem församling att tala till 3 grupper: barnen, ungdomarna och vuxna som består av lärare, vårdgivare och föräldrar.


Mitt undervisnings område är: Att vara trygga vårdgivare; och familjen / kyrkan/skolan- ska vara en säker plats för barnen. Synen på barnet ur Guds rikets perspektiv.


På kvällarna blir det väckelse möte och då ska vi tala om ''Guds kärlek som aldrig sviker''





Ooy kommer att lära de unga om relationer. Och vi har lånat en annan ung kvinna att undervisa barnen om deras rättighet till en säker och trygg omgiving(CPP).



När jag nu förbereder mitt eget hjärta och min resväska, så får jag också göra Ingvars väska redo för sin resa till Taiwan. Han lämnar på onsdagen ett par timmar efter min hemkomst.



Idag kom den gamla känslan tillbaka av resande tjänsten när vi båda var resurs personer och hade rutiner på packande och förberedelser.



Tack för era förböner. Kram Anna