25 juni 2012

Aktivera Torp .....i vardagen.

Har just kommit hem från 7 dagar på Torp. För mig innebär Torp Konferensen mycket jobb med att möte människor från morgon till sena kvällen. Man undrar hur många av dessa 15 000 människor man hälsat på, samtalar med och bett för? Detta jobbet välsignar mig mycket. Temat Våga Följa Jesus genomsyrade dagarna också med många uppskattade internationella inslag från Indien, Japan, Brasilien … och Norge. Egil S från Norge var något speciellt.

Jag fick mycket matnyttigt och tilltal om:
         a) Den andliga verkligheten
         b) Läget i kyrka & samhälle.
         c) Men framför allt ….. att Aktivera Kristuslivet här och nu. Några ord som ringer i mig är: Jesus är reda där. Gå och Aktivera! När man köper en ny telefon eller dator finns massa icke-aktiverade funktioner redan där, som måste aktiveras. Jag hörde ofta Guds tilltal denna vecka: Jag är redan där, även i de mest mörka platserna.

Woooow. Jesus är redan här och där: Jag får Gå och Aktivera Jesus livet …. både här i Sverige och där i missionsländerna. Ingvar