20 juni 2012

Att blogga från Torp.......

Att blogga från Torp Konferensen ……. känns mycket bra. Här på Torp möts många 1000 tals denna midsommar för att möta Gud och möta vänner & bekanta. Men också att mötas på EFKs Internationella Mötesplats ”i Stallet” för att inspirera varandra till Mission. Många kommer in här för att möta oss missionärer. Och.... jag stortrivs med att möta missionsfolket i Sverige.

Många nya kommer också. När jag skulle ta kortet på dörren mötte jag en man från Chile och en från Kongo för första gången. Men ….. vi kände oss som bröder. Mission öppnar dörrar.

Ett ord som gavs oss i Mantorp i helgen (vi hade en mycket bra söndag med Elim i Mantorp) ringer fortfarande i mig: ”……. eftersom en dörr står öppen för mig till ……” 1 Kor 16:8.

Nej nu måste jag samtala med folk. Ingvar