30 oktober 2012

Åter hemma

Nu är jag hemma efter mycket bra 22 dagar i Bangkok, Indien och Pakistan. Tack kära ni som följt med mig – i förbön. När jag nu summerar ser jag mycket som händer i församlingar, i familjer och i samhället. De 7 ledareseminarierna jag hade var mest positiva. Ledarna växer! Och … många av dem (inte alla) har en stor iver att nå ut till nya områden … där man tränar andra som tränar andra, som .....

På söndag kväll hade vi ett möte i "Tält Kolonin". Där bor förföljda kristna, bara i tält och utan elström. (DAGEN 29e aug 2012 kallade den för: skogen. Det är mycket träd och buskage där. Jag och Anders H. var där i fjol) Först när jag tog kort med blixt såg jag hur många som var där ... i mörkret. Vi har nu ett litet projekt där som uppmuntra föräldrarna att sända sina barn till skola.

Sista kvällen hade vi ett möte i en stadsdel av Islamabad. Detta var en av pionjärförsamlingarna. Man samlades under öppen himmel. Jag stortrivs när evangelium når in i nya stadsdelar.
Nu får jag "landa" och ….. summera vidare. Ingvar