03 november 2012

Gå ut - komma in.

              Bless Thailand, Chiang Mai 2012

I måndags kväll talade jag i ett möte, under bar himmel, i Islamabad. I går kväll bad Anna och jag tillsammans med 3 500, under bar himmel, vid Thapae Gate, mitt i Chaing Mai.
Detta var 12 året och jag tror jag varit med alla år.

Jag trivs gott i kyrkor och kapell, men ännu bättre när vi går ut och passar in mitt i samhället. Anna och jag satt så till att vi kunde välsigna många Thai och turister som ”bara” gick igen. Någon frågade vad som pågick, men andra förstod mycket väl att det var kyrkan som hamnat mitt i by. Det var fullt ös, kanske ibland för mycket för våra öron, men då nådde ju också sången och bönerna längre ut.

Också la vi händerna på muren och välsingade stan med ..... mindre murar mellan oss.  
Även om inte allt blir så perfekt där ute tror jag på mottot: Gå ut så kommer du in. Ingvar