25 oktober 2012

Från Land till Land

Sitter just nu här i Faisalabad, Pakistan och väntar på att pastorer och ledare skall komma till en ledarsamling. Det är vanligt att klockslag inte respekteras. Men de som kommit i tid, är trevliga och ger mig mycket inspiration. Snart börjar vi, i rätt tid.


Dag 15 var jag i Delhi på styrelsemöte för Mongoliet. Skype fungerade perfekt i 2 timmar. Vi var 7-8 personer från 4-5 länder som tog beslut om arbetet i Mongoliet. JCS har framåtanda och är på rätt väg.

På eftermiddagen besökte jag en annan församlingsrörelse och deras arbete i Delhi. Värdefullt att också se vad andra gör.

Mina besök till EFICOR lyfter alltid. Också detta under dag16. Vi har nu inget projekt med dem men ….. de säger gång på gång att gemenskapen med EFK är mer värdefull för dem än pengar. De håller helt med om att: 

Mission är mer än pengar
Mission behöver mer pengar.

På kvällen fick jag vänta 5 timmar på flyget till Lahore. Idag (dag 17) är jag här i Faisalabad och har olika samlingar. Pakistanare är mycket trevligare och fredliga i verkligheten, än var TV påstår. Men jag är också försiktig.

Ett är säkert, vi är med i en församlings och missionsrörelse som är på väg framåt även om vi då och då möter svårigheter. Ger inte Pakistanarna upp - har jag ingen anledning att ge upp.

Och .... nu är det snart "rätt" tid att starta ledarsamlingen. Ingvar