23 oktober 2012

Ganges uppströms

Jag forstätter min resa uppströms Ganges.

Indienbesöken för mig innebär alltid att besöka Lepraprojektet. Jag mötte (dag 12) Sanjeev som gör en fantastisk insats. Det syns att han ger hela sitt liv till dessa leprasjuka, som ingen vlli ha med att göra. Jag får också stort medlidande när jag ser hur fruktansvärt leprasjuka har det.

Söndagen (dag 13): Jag måste säga jag har hjärta-till-hjärta kontakt med Masihi Kalisiya medlemmarna i G-pur. Det är lätt att tala till dem. På eftermiddagen talade jag också till en församling, mest ungdomar från Nagaland, som hade en Talent Show.

På kvällen tog jag nattåget till Delhi.

I morse (dag 14) tog jag Metro och kom till ett center och ….. woow där satt 14-16 ledare och väntade på undervisning. Några hade kommet från 25 mil bort.

”Folk vill ha bra ledarskap” och .... ledare vill "svara upp" till detta. På eftermiddagen kom 10 talet ungdomar, som också ville ha bibelundervisning.

Det är nu festival–årsid i Indien med mycket ljus och hög musik. Måste nu sova och vakan tidigt. I morgon bitti skall jag vara med på ett styrelsemöte i Mongoliet via Skype. Hoppas Internet linjen fungerar bra.

Bra att bönelinjen fungerar. Och det gör den, det förstår jag. Ingvar