20 oktober 2012

Tack ni som stöder oss!

                                 
Oj Oj va mycket man vill berätta. Och framföra till alla ni som stöder arbetet i Asien. Jag skulle kunna skriva ett långt kapitel varje dag.

När jag är ute på resor brottas jag alltid mellan hur mycket jag skall:
1. Deltaga i projekten
2. Göra administration
3. Skriva Information
4. Göra Member Care
Jag skulle vilja göra 100% av alla fyra.

Dag 9. Samtal hela dagen om utveckling av projekten, speciellt de som hjälper familjer/barn. 
Dag 10.Ledarkurs med 25 talet lokala ledare/pastorer. Man blir så överlycklig att ge till dessa vad man själv har upplevt från Gud, därför att man vet de kommer att ge det vidare, kanske redan nu på söndag.
Idag, Dag 11, har jag jobbat med både 1,2,3 och 4. Ibland är det bra att ha lite marginal-dagar, så man också kan bara vara i projekten. Inte alltid måste stressa mellan allt man måste göra.

Och att få tid för Member Care (Medlemsomsorg) är viktigt. Många nationella jobbar hårt och verkligen behöver någon att prata med. Jag stortrivs med att lyssna till de Nationella. Skulle kunna jobba heltid bara med Nr 4. Och alla är mycket tacksamma för det stöd ni ger. Ingvar