20 oktober 2012

En annan typ av vardag.


Igår kväll, 'the highlight of the week' veckans höjdpunkt med våra 5 deltagare. De har blivit som hemma i vår miljö på Livets Träd och kommer in och är allmänt fnittriga och uppåt.
Idag undervisar Ooy om korset som den plats där vi får bekänna och lämna våra bördor. Mitt i undervisningen slutar luftkonditioneringen att fungera. Och resten av undervisningen svettas vi igenom.
 När vi går ner för fikat innan smågrupperna, säger deras chaufför som har kört dem till oss och väntar på att köra dem hem igen(för att de ska vara trygga), att någon har kört rakt in i hans bil. Ingen är skadad men plåtskador blev det på den andres fordon.
Idag ska Phil(svärsonen)åka tillbaka till Kambodja, han har varit här sedan i måndags. Gör lite ärenden för honom först på morgonen. Tar MCn för att köpa kaffe bönor och rågmjöl som står på Mariams önskelista. Sen tar jag en tur till marknaden för att köpa grönsaker till lunch, har bjudit vår ''adopterade'' 80åriga missionär på lunch, hon får sällan annars ett hemlagat mål. 
Jag lyckas låsa mig ute i köket. Har aldrig låst de dörrarna på 12 år vi bott i detta hus….hmmm.
Tack o lov fanns nyckelknippan till husets alla dörrar på rätt sida.
Nu har jag skickat iväg Phil till flygplatsen och jag sitter här och väntar på en äldre pastorsfru som vill ha förbönssamtal. 
Kram på er
Anna