29 november 2012

Rätt stämplar - Rätt hjärta

Vi är nu åter hemma i Chiang Mai efter bra missionärsdagar med SPM.

Idag fick jag mitt nya 1 års visum och mitt Re-Entry. Om några dagar får jag mitt arbetstillstånd (Work Permit) förlängt. Anna har nu också fått sina nya: 1 årsvisum, Re-Entry och Arbetstillstånd.

Skööööönt när allt är klart. Detta är, kan man tycka, onödigt extrajobb, men i dagens värld med ökad rörelsefriheten, blir det också ökad kontroll. Svårt ibland att förstå hur dessa två: Ökad frihet - Ökad kontroll, kan fungera samtidigt.
Med åren lär man sig uppskatta regeringstjänstemän. De är ju trevliga. Mycket trevliga.

Trevligt att ha Stefan E. här hos oss denna vecka. Vi tittade idag på en video (3 minuter) om TLF. Dessa 2 flickor som berättar om sina liv säger en del med ord, men utstrålar så mycket mer från sina hjärtan. Kolla:


Man får en bön: Gud hur kan vi samarbeta för att skona dessa flickor från bordellerna, från människohandel. Tree of Life behöver inte mer sårade unga flickor att ta hand om.

Människor är ingen börda, även de som behöver hjälp. Människor är alltid en välsignelse. Om vi är på Immigrationsverket eller ute i projekten. Jag måste rekommendera en blogg: http://efkbloggutland.com

Och idag: GRATTIS min lillebror Rune som fyller år idag. Vi växte upp som tvillingar och hade mycket kul ihop. Brorschan; Be Blessed från heaven …. och från Chiang Mai. Ingvar