02 december 2012

Släkt & Vänner ... och 1a Advent

Igår var vi på ett multinationellt bröllop. Merry, dotter till Ajarn Rody och hans fru från Filipinerna, gifte sig här i Thailand med Immanuel från Danmark. Vi sa efteråt: Värdefullt att ha sociala relationer med folk där man bor ... gränsöverskridande.

Trevligt att nu en vecka ha vår dotter Ruth med familj hos oss. Niklas föräldrar Kent & Barbro + en god vän; Tallen är också här, men de bor på ett närliggande hotell.

En viktig sanning idag första Advent är att i samhället och i Guds Rike:

Alla människor är lika viktiga & värdefulla.
Alla relationer är för mig lika viktiga & värdefulla.

Jag ser 2 steg här:

1;a steget: Jag själv inser och värderar alla relationer lika mycket.
2;a steget: Alla jag möter upplever att jag äkta och ärligt värdesätter och älskar dem alla lika.   Trevlig Advent.Ingvar