26 januari 2013

Olika divisioner


I dag har jag gjort premiär som åskådare på en landskamp. Intressant och Trevligt. Sverige vann över Finland med 3-0 i fotboll. Detta var Kings Cup med 4 lag: Nord Korea, Thailand, Finland och Sverige. Och Sverige vann turneringen. Anders Svensson gjorde ett snyggt mål på slutet.

Men var fanns den stora entusiasmen? Några försökte ”gassa upp” stämningen, men … det kom inte riktigt igång. Alla lunkade hem nöjda efter en bra match, förutom Finländarna förstås.

Jag har tidigare varit på olika större arenor med 1000 tals människor, med härlig sång och Celebration inför vår levande Gud. Och återvänt hem … som på moln. Full av glädje. Sist var det i nov i fjol efter Bless Chiang Mai då Anna och jag återvände hem …. fulla av jubel.

Jag älskar Sverige och fotboll, Gud och lovsång. Men inser tydligt efter dagens landskamps-åskådar- premiär att de ”spelar” verkligen inte i samma division.

I morse var jag inbjuden till en Celebration på Indiska Konsulatet för den Indiska: The Republic Day. Det var också trevligt att möta många indier och inte minst konsuln. Men detta var ytterligare i en annan division. Ingvar