10 mars 2013

Att ge vidare

Jag har precis kommit hem från en kväll med Tree of Life teamet. Jag sa till Ingvar innan jag gick att jag är nog hemma om 2 timmar. Ooops jag kom hem efter 5 timmar. Det är väl att man har ett självgående hushåll och en tålmodig man som inte  'sitter i sjön'. När ordet gick runt om vad som händer i deras liv mellan tuggorna av kyckling och sticky rice med grön papajasallad så blir jag så uppmuntrad av att höra om frukten. En ny medarbetare har en liten grupp lärjungar runt sig som Gud har anförtrott åt henne och två av dem har mentala handikapp. Men de längtar efter att vara med henne och härmar allt hon gör och säger. När de möts är det som om  himlen landar. Jag försöker säga till henne att inte skämmas för dem. Gud skäms inte för att vara vår vän! Gud visste att du skulle älska dem, därför anförtrodde han dem åt dig.
 Jag tänker på följande ord av Paulus till Timoteus:
''Du mitt barn, hämta kraft i den nåd som finns hos Kristus Jesus. Och det som du har hört av mig inför många vittnen, skall du anförtro åt pålitliga människor, som i sin tur ska bli utrustade att undervisa andra.''
Min bön är att allt som jag har anförtrott av undervisning, kärlek, nåd, medömkan eller värderingar åt mina pålitliga lärjungar de ska bära vidare till andra som i sin tur ger det vidare. 
Kram Anna