02 april 2013

Javed Ruby har avslutat sin jordevanding.

I går kväll fick jag telefonsamtal från Karachi i Pakistan att Pastor Javed Ruby på söndag eftermiddag avslutade sin jordevandring. Under många år har vi haft nära samarbete med honom. Jag har många gånger under årens rest med Pastor Javed i Pakistan till olika PPCP församlingar. Han har tolkat oss ofta till Urdu.  

Pastor Ruby besökte EFKs Regionkontoret i Asien, EFK Partner Konferens i Asien och EFK församlingar i Sverige.

Javed hade de sista 5-6 åren hjärtproblem och var tvungen att vila ofta. Jag tror han var runt 56-58 år åldern.

Pastor Samuel George skrev i går kväll till mig:

With great burden I have to confirm with you that our beloved Rev. Dr. Javed Ruby passed away on Easter Sunday at 4 pm. Before he died, he had conducted the Easter Service in Shireen Jinnah Colony, and after eating lunch was sitting in a member's house. He felt a pain in his chest and laid down on the bed he was sitting. He passed out and was taken to a hospital where he died.

His children are in Finland and tentatively will be arriving here by the end of this week. Their family is waiting for their arrival to hold the funeral.

Please pray for the grieving family that the Lord Jesus Christ will comfort them in this difficult time.

Ni kan kontakta familjen via Pastor Samuel George (PPCP) ppcop2000@yahoo.com

Jag måste säga jag uppskattar dessa våra Nationella syskon som satsar och som har satsat så helhjärtat. Trots många och svåra problem. Jag uppskattar dem enormt. De är och har varit våra (och mest av allt) Guds trogna medarbetare. Låt oss nu omsluta familjen Ruby i våra förböner. Ingvar

Bifogar några bilder: