05 april 2013

Ge och ta emot välsignelser

Jag älskar att se livet med både det stora och det lilla perspektivet… samtidigt. Jag vill ha med mig både det låga: gräsrots - verkligheten och det höga: övergripande - helhets - verkligheten. Det himmelska och det jordiska.

För 22 år sedan mötte vi Steve P. och hans fru i norra Laos. De är inte svenskar men jobbade i ett samarbetsprojekt vi hade där under flera år.

Igår mötte jag Steve igen och vi är nu båda heltända på församlingsplantering i Thailand och Laos. Vi hade ett mycket kreativt och givande samtal.

Ge och ta emot välsignelser behöver vi.

När jag skulle gå föreslog jag: Nu ber vi! Steves omedelbara reaktion var: Jag älskar att bli välsignad av Fredrikssons. Jag blev glad och vi hade en god böne/välsignelse stund. Han gav mig så mycket församlings-planterings-inspiration. Jag lämna honom …. mer välsignad än när jag gick till honom. Himmelen hade talat till oss.
Kul att ha Mariam, Mika och Jakob här. Phil kommer om några dagar.

Att sortera och arkivera papper och information är inte mitt roligaste jobb. Men, tänk va mycket man varit med om.

På söndag 15:00 är det begravning i Karachi, Pakistan efter Pastor Javed Ruby. Han var född 13 maj 1955. Började arbeta med PPCP 16 januari 1980. Hans fru är Nasreen.

Pastor Samuel i Karachi uppmanar oss: Please pray for us all that the Lord's presence will be there during all the ceremony. Ingvar