10 april 2013

Träna andliga ledare, som ......

Vad är det att vara en andlig ledare? Vågar jag vara det här och nu? Eller …. är det tryggare att vara delvis en andlig ledare men mest en ledare med "högre" status?

Igår mötte jag en härlig Indier som har startat en av Chiang Mai’ största församlingar. Pastor Nathen har verkligen en andlig dimension som smittar av sig. Jag gick hem från samtalet med honom igår …..mycket välsignad. Min fråga blev: Blir folk lika välsignade av att möta mig?

Idag fick jag en hälsning: "Tack! Vet du Ingvar, jag blir så glad varenda gång du berättar om min mamma! Tack!" Ja hennes mamma var en missionär som undervisade oss på Missionsinstitutet 1978. Och hon satte …. djupa spår i mig.

Bra DAGEN tar upp att träna andliga ledare.
http://www.dagen.se/opinion/debatt/sa-vill-vi-trana-andliga-ledare/

”Och det som du har hört av mig inför många vittnen
skall du anförtro åt pålitliga människor,
som i sin tur skall bli utrustade att undervisa andra.” 2 Tim 2:2

Sanningen är att jag fått så mycket från andra. Vågar jag nu stå upp som en andlig ledare och utrusta andra…. som utrustar andra… som utrustar andra …….som ..... 

Livet är ju spännande... när vi vågar träna andliga ledare. Ingvar