29 maj 2013

Kan inte låta bli.....

Mitt i min packnings röra kom Joy(Pat) över med lite mat. Hon berättade :'' Vet du ajarn igår var det en till dam som ville följa Jesus.'' Hon var och besökte en av våra vänner på psykiatri sjukhuset. En patient var så störande så hon frågade om hon fick be för henne. Visst!! Och det slutade, eller egentligen började det med Jesus!!
Jag har lyssnat under några veckor när hon har studerat församlingarna i stan under en tid för att se om hon kan hitta en församling som skulle ta emot dom, välkomna, visa medmänsklighet eller vanlig mänsklig respekt för dem som är lite udda, eller kanske har ett lågt IQ. Det känns nästan som det hon ser är vad Jesus ser när han besöker våra församlingar. Undrar om de skulle släppa in honom om han kom i deras gestalt. Hon kan inte låta bli att dela livet med dem som står lägst i samhällets ögon.
Det sista hon sa innan hon gick hem: Jesus sa att jag inte ska oroa mig för dessa fåren, för Han är med dem. Hmmm....
Mission i Thailand kan vara så vacker, om man ser det med Jesu ögon.
Kram
Anna