01 juni 2013

Gå.... och gör spår som andra kan följa.

Gårdagen i UB (Ulaan Baatar) var bra med intensivt projektarbete. Det finns 3 sätt att gå vidare framåt:


a) Fortsätta på samma sätt: Göra dem bättre och större.
b) Gå mer in i träning, förebyggande och nätverksbygande.
c) Avsluta projektet. Och …. hjälpa de som deltagit att återskapa det mer nationellt och lokalt.

Igår kväll kom jag till UB järnvägsstation och mindes när vi 1984 kom igenom här med hela familjen på väg med tåg från Hong Kong till Sverige. Jag saknar min familj. Med toppen det finns Skype.

I morse vaknade jag på tåget och såg ut:
Så öppnade jag mobilen och såg ett bra facebook meddelande:

ASSI always going where there no path and leaving behind a trail to follow.
(ASSI går alltid där det inte finns någon väg och lämnar efter sig spår att följa.)

Bra ord: Jag har nu varit tre gånger till Erdenet. Min bön är att vara en pionjär som lämnar efter sig ett spår för andra att följa. Det är bra att kom tillbaka så spåren blir djupare och tydligare för andra att följa. Ingvar