15 maj 2013

My Track Record..... har med verkligheten att göra.

Att då och då ta en titt i backspegeln och kolla på sin livsvandring …... är hälsosamt. Vad är min Track Record(min livsväg)? Och vad är bästa vägen framåt för mig?

Det är viktigt att inse att det aldrig är för tidigt att börja och det är aldrig för sent att hålla skutan på rätt köl. Även om The Track Record skulle innehålla några mörka krokiga partier och den onde viskar i våra öron: Nu är det slut. Ge upp. Du är värdelös. Ingen litar på dig lägre. Stäng in dig. Du är för gammal. osv. osv. finns det en god vägmästare som vill leda mig framåt.

I går och idag har vi haft Ayan och Mary hos oss. Mycket trevligt och uppmuntrande. Ayan är från Nagaland i Indien och Mary från Singapore. De gifte sig i dec 2012. Ayan är nu ansvarit för missionsrörelsen STI.

Tillsammans med Gud och tillsammans med de nationella … ser jag alltid vägen framåt mycket tydligare. I går kväll var det svårt för oss att sluta samtala om Guds rikes utbredning i Asien. Ämnet Nationella Pionjärarbetare tände. Ayan bad för oss och 2-3 ggr kom orden: Ni trodde ni skulle lägga av, men detta kommer att bli den bästa ni gjort. (….the best season of your life.)

Han sa också: "If you have not died. You are not done".


Med ett öppet hjärta tillsammans med Gud och människor ….. finns det alltid en bra väg framåt så man kan leva i Guds Rike, mitt i verklighetens värld. På fredag börjar mitt Mongoliet arbete... fram till 10 juni. Gud jag behöver din hjälp i Mongoliet! Ingvar